Nízke Tatry - východ

Sedlem Čertovica na silnici Brezno - LIptovský Mikuláš s motorestem přechází západní část Nízkých Tater do východní. Stále sledujeme dálkovou červenou značku E8 Devín - Dukla, stoupáme kolem Čertovy svatby a Bacúšskeho sedla na Vrbovici a Homolku, až přijdeme do sedla Priehyba, přes které vede asfaltová silnička od přečerpávací elektrárny Čierny Váh do Heľpy na Horehroní. Silnička je samozřejmě pro motorová vozidla uzavřená. Opět stoupáme na překrásnou výhledovou Veľkou Vápenici, hřeben už není tak vysoký jak v západní části a místy jdeme lesy, místy kosodřevinou, pak zase mírně klesneme do sedla Priehybka, po levé ruce posléze máme útulnu Andrejcová, kde možno při několikadenním přechodu Nízkých Tater legálně přenocovat, je na to upravena. Opět pokračujeme převážně vysokohorským terénem, překonáme vrchol Orlová až posléze výhledovým terénem přijdeme na bájný vrchol Kráľové holi (1946 m.) , která je také opředena mýty, pověstmi a lidovými písněmi. Je tam televizní retranslační stanice. Stále po červené možno pokračovat do obce Telgárt (Švermovo), kde je velmi zajímavá technická památka - tzv. Telgártska sľučka, tunel a oblouk, kterým železniční trať Banská Bystrica - Červená Skala - Margecany zdolává své převýšení. Červená značka pak z obce pokračuje po silnici k pranenu řeky Hron a pak na sedlo Besník (hranice mezi Středním a Východním Slovenskem) a pokračuje dále do Slovenského rudohoří, příp. překrásného Slovenského raje s množstvím zajímavých roklin.  

Celý hřeben Nízkých Tater z Donoval až do Telgártu lze přejít za cca 5- 7 dní, a bývají na něm často organizované přechody. na vyhrazených místech je povoleno nouzové jednodenní přespání na hřebeni Nízkých Tater.